loading...
سفر گردش

شهری رویایی و فوق العاده زیبا واقع در شمال ایتالیا با داشتن میلیون ها گردشگر در سال! برای اینکه بدانیم ونیز کجاست و چه جاذه هایی دارد با ما همراه باشید.

safar بازدید : 67 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

سلام به دوستان عزیز امروز می خواهیم گشت و گذاری درشهر ونیز داشته باشیم ، شهری رویایی و فوق العاده زیبا واقع در شمال ایتالیا با داشتن میلیون ها گردشگر در سال! برای اینکه بدانیم ونیز کجاست و چه جاذه هایی دارد با ما همراه باشید.


به عقیده باستان شناسان این شهر در قرن پنجم و ششم بعد از میلاد به وجود آمده است. نام ونیز ایتالیا در فهرست جهانی یونسکو به چشم می خورد و جالب است بدانید شهر زیبای ونیز ایتالیا سالیانه هجده میلیون گردشگر را ازسراسر جهان به خود جذب می کند.
راستی باید بدانید که ونیز باید آب وهوای فوق العاده ای داشته باشد زیرا هیچ کس در این شهر حق استفاده از خودرو را ندارد و اگر شما به ونیز سفر کردید و خواستار دیدن بخش های مختلف آن بودید می توانید سوار قایق شوید ، قایق ها شما را به مقصدتان خواهند رساند و درعین حال شما می توانید از مناظر فوق العاده زیبای شهر ونیز که چشم هر کسی را به خود خیره می کند دیدن کنید و از قایق سواری هم نهایت لذت را ببرید.
درادامه با تعدادی از بهتر خواهیم فهمید ونیز کجاست  و با آن آشنا خواهیم شد.

کاخ دوج ها

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به بازدید از بناهای تاریخی و البته قدیمی علاقه مند هستید پس بازدید از کاخ دوج ، ونیز ایتالیا می تواند برایتان جالب باشد ، هرچند این کاخ تجربه یک آتش سوزی را دارد اما خب بعد از آتش سوزی بازسازی شده و به عنوان موزه در اختیار علاقه مندان قرار دارد. سبک معماری این کاخ گوتیک است(گوتیک نوعی سبک معماری است که بیشتر برای ساخت بناهای مذهبی به کارمی رود)
کاخ دوج ها دارای تعدادی قلعه فوق العاده زیبا است وهمچنین شما می توانید با بازدید از این کاخ ،اتاق های آن که مزین به تزئینات خاص و خیره کننده هستند را نیز ببینید و ازتماشای آن ها لذت ببرید.


درست است که در گذشته این کاخ محل زندگی پادشاهان بوده اما خب از سال ۱۹۲۳ تا الان تغییر کاربری داده و به موزه ای برای بازدید عموم تبدیل شده است که مردم با بازدید از این کاخ می توانند چیزهای با ارزش با قدمت طولانی و همچنین کتاب های قدیمی ایتالیا را مشاهده کنند.

کاخ سانتا سوفیای ونیز

اول از همه باید بدانید آنقدر معماری این کاخ خیره کننده و دلربا است که به آن لقب سلطان معماری شهری را نسبت داده اند و واقعا که این لقب برازنده همچین بنای زیبایی است!


در حیاط این کاخ رویایی موزه ای هم وجود دارد که هنر دوستان می توانند از آن دیدن کنند.
باید بدانید که به این کاخ لقب قصر طلایی را هم داده اند و این به خاطر طلای به کار رفته در نمای داخلی آن است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. افراد علاقه مند برای آنکه درک کنند واقعا ونیز کجاست باید بدانند که با بازدید از کاخ سانتا سوفیا می توانند از آثار نقاشان معروف همچون ویتورکار پاسیو ،جورجینه ، پاریس بوردون و... دیدن کنند.
این کاخ در همه روزهای هفته به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ شب پذیرای گردشگران است اما در روزهای دوشنبه فقط تا ساعت ۱۴ بعد ظهر فرصت دارید به بازدید از این کاخ بپردازید.
قیمت بلیط ورودی این کاخ برای افراد ۱۸ تا ۲۵ به صورت نیم بها محاسبه شده و همچنین افراد اروپایی که کمتر از هجده سال و بالاتر از ۶۵ سال سن دارند نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای بازدید از کاخ سانتا سوفیای ونیز ندارند.

کلیسای سنت ماریا دلا سلوته

بعد از همه گیر شدن بیماری طاعون در سال ۱۶۳۰ برای تشکر از مریم مقدس(علیه السلام) کلیسای سنت ماریا دلا سلوته که یک کلیسای کاتولیک است ساخته شد.


داخل کلیسا در واقع نماد مریم مقدس(علیه السلام) محسوب می شود و شما می توانید در داخل این کلیسا مجسمه حضرت مریم را در حالی که حضرت عیسی(علیه السلام)را در آغوش دارد به همراه نقاشی های دیگر امان از جمله حضرت داوود(علیه السلام)،حضرت ابراهیم(علیه السلام)و...را تماشا کنید.

میدان سن مارکو ونیز

قطعا یکی از مکان های گردشگری شهر ونیز میدان سن مارکو ونیز است که در زمره ی زیباترین میدان های ‌کره زمین قرار می گیرد و گردشگران حتما به این میدان سر می زنند.
این میدان زیبا دارای انواع کافی شاپ ها و البته هتل های لوکس است و جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله کلیسای جامع دی سان مارکو ، برج ساعت ، موزه کوور ،کلیسای سن موییز ، برج ناقوس سن مارک و...همه و همگی در این میدان واقع شده اند.

 


راستی اگر تصمیم دارید به ونیز ایتالیا سفر کنید اول باید بدانید ونیز کجاست و آب و هوای آن هم مد نظر قرار داده و بدانید که ونیز در کل دارای آب وهوای گرمی است و تابستان های گرمی هم دارد ، درنتیجه بهتر است در فصل پاییز و بهار که هوا مساعد و خنک تر است به ونیز سفر کنید تا بتوانید از سفر خود بیشتر لذت ببرید و گرمی هوا باعث آزردگی خاطرتان نشود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 170
  • بازدید سال : 1,149
  • بازدید کلی : 4,119