loading...
سفر گردش

اگر می خواهید با یکی از پر جاذبه ترین شهرهای دنیا و البته یکی از زیباترین شهرهای اروپا آشنا شوید بهتر است این مقاله را بخوانید و با شهر مادرید اسپانیا بیشتر آشنا شوید . آیا میدانستید که فرهنگ و تاریخ

safar بازدید : 95 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

اگر می خواهید با یکی از پر جاذبه ترین شهرهای دنیا و البته یکی از زیباترین شهرهای اروپا آشنا شوید بهتر است این مقاله را بخوانید و با شهر مادرید اسپانیا بیشتر آشنا شوید . آیا میدانستید که فرهنگ و تاریخ این شهر متمدن و به جا مانده از دوران قرون وسطی است ( قرن هشتم تا پانزدهم میلادی ) و همچنین آثار دوران رنسانس باعث به وجود آمدن مناطق گردشگری فراوان در این شهر شده است . رنسانس به معنای تجدید حیات و تولد دوباره است که از قرن چهاردهم تا شانزدهم میلادی را شامل میشود . دلیل نام گذاری این دوره به رنسانس این است که غرب در این زمان به فرهنگ یونان و رم بازگشت.

جاهای دیدنی مادرید

موقعیت جغرافیایی شهر مادرید

85 درصد خاک شبه جزیره ایبری متعلق به کشور اسپانیاست. شهر مادرید اسپانیا به عنوان مرکز استان مادرید است و جزو ایالت مادرید میباشد که تقریبا در مرکز کشور قرار دارد . به عبارت دیگر در 40 درجه و25 دقیقه عرض شمالی واقع شده است و نسبت به نصف النهار گرینویچ در 3 درجه و 42 دقیقه طول غربی قرار دارد . بهتر است بدانیم که شهر مادرید اسپانیا بر روی مجموعه ای از تپه های بلند و زیبا به نام تپه های ماهور بنا شده است. این تپه ها  که در حاشیه ی آن رودخانه ای  زیبا با آب زلال به نام  مانسانارس وجود دارد و در بخش شمال و شمال شرقی آن کوه های با عظمت و زیبایی به نام کوههای گوادارما واقع شده اند . آب و هوای شهر مادرید اسپانیا نسبتا معتدل و دلنشین است و در طول فصل های بهار و پاییز ارای بهترین اب و هواست و رطوبت هوا در این دو فصل به حد اقل ممکن میرسد . لازم به ذکر است به دلیل وجود کوه های گوادارما در شمال و شمال شرقی و کوه هایی که در اطراف شهرستان تولدو وجود دارد آب و هوای این شهر زیبا را به آب و هوایی دلچسب و کوهستانی تبدیل کرده است. این امر باعث شده است که مردم معمولا از تاسیسات ورزشی - زمستانی و همچنین هوای دلنشین کوهستانها در تابستان استفاده کنند. در مقاصد گردشگری تور مادرید یکی از پرفروش ترین مقاصد دنیاست.

مراکز علمی فرهنگی و دانشگاهی شهر مادرید اسپانیا

از دانشگاه های مهم شهر مادرید به ترتیب اولویت می توان به دانشگاه کمپلوتنسه ، دانشگاه خود مختار مادرید ، دانشگاه کارلوس سوم ، دانشگاه مکاتبه ای آموزشی از راه دور و دانشگاه خصوصی بونتیفیسیا اشاره کرد . البته علاوه بر دانشگاهها ، مراکز علمی و تحقیقاتی فراوانی در شهر مادرید مشغول به فعالیت هستند . به غیر از این مراکز علمی و تحقیقاتی کتابخانه های فراوانی نیز در مادرید وجود دارد که مهم ترین آنها کتابخانه ملی اسپانیاست که حدود پنج میلیون جلد کتاب در آنجا وجود دارد .

ورزشگاه های بزرگ شهر مادرید اسپانیا 

در شهر مادرید اسپانیا ورزشگاه ها و مراکز تفریحی فراوانی وجود دو ورزشگاه مهم در شهر مادرید عبارتند از استادیوم سانتیاگو برنابئو که مخصوص باشگاه رئال مادرید است و استادیوم ویسنته کالدرون که مخصوص تیم اتلتیکو مادرید است.

 استادیوم سانتیاگو برنابئو

مراکز تفریحی و گردشی شهر مادرید

وقتی در خیابان های شهر مادرید قدم میزنید به وضوح می توانید پی به تاریخی و کهن بودن این شهر ببرید . عمارت های تاریخی قرون وسطی که در مرکز این شهر وجود دارند زیبایی آنجا را دو چندان کرده اند . شهر مادرید به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از طبیعت و مناظر دل انگیزی بهره مند است که این امر خود باعث به وجود آمدن مراکز تفریحی و سیاحتی فراوانی در آن شده است . همچنین آثار باستانی وتاریخی بی نظیر و کهن باعث جذب گردشگران به این شهر شده است . خیابان های مهم و زیبایی نیز در شهر مادرید وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از انها اشاره میکنم . بلوار کاسیتانا ، خیابان گران ویا ، خیابان آلکالا ، خیابان سرانو و خیابان امبا خادورس که از زیبا ترین خیابان های شهر مادرید اسپانیا محسوب میشوند . و از دیگر جاهای دیدنی شهر مادرید میتوان به موزه های معروف آن اشاره کرد . موزه هایی به نام های موزه برادو ، موزه ملکه صوفیا ، موزه تیسن بور نمیسزا و موزه ی پست و تلگراف شهر مادرید اشاره کرد .

موزه ملکه صوفیا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 175
  • بازدید سال : 1,154
  • بازدید کلی : 4,124