loading...
سفر گردش

 جاذبه های گردشگری متنوع و منحصر به فردی در جزیره کیش وجود دارند که افراد در زمان سفر به این منطقه برای بازدید از آنها سر در گم می شوند اما عده ای برای سفر به این جزیره ی توریستی با تور کیش همراه

safar بازدید : 69 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

 جاذبه های گردشگری متنوع و منحصر به فردی در جزیره کیش وجود دارند که افراد در زمان سفر به این منطقه برای بازدید از آنها سر در گم می شوند اما عده ای برای سفر به این جزیره ی توریستی با تور کیش همراه می شوند که  یکی از جاهای دیدنی مهم جزیره کیش که بازدید آن از برنامه های ثابت تور کیش است پارک دلفین کیش می باشد پارکی عظیم با جاذبه های متنوع و سرگرم کننده که وسعت آن به 100 هکتار می رسد و در سال 1378 توسط مالک هتل داریوش احداث شد چند سال بعد مالکیت آن به شخص دیگری واگذار شد، این پارک که یکی از بزرگترین پارکهای تفریحی خاورمیانه است برای تمام گروهای سنی با سلایق مختلف جذاب است بنابراین پس از افتتاح به سرعت توجه گردشگران را به خود جلب کرد و به جاذبه ای معروف در جزیره کیش تبدیل شد.

پارک دلفین کیش

بخش های مختلف پارک دلفین کیش 

همانطور که از نام پارک پیداست بخش اصلی آن مربوط به نمایش دلفین ها یا دلفیناریوم می باشد که در آن نمایش های زیبایی از 21 گونه حیوانات دریایی مانند دلفین، گربه دریایی، شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن و.. می باشد برخی از آن ها با هواپیماهای ویژه از ژاپن به کیش منتقل شده اند و امروزه در استخرهایی مجزا در این مجموعه نگهداری می شوند، دلفین ها حیوانات بسیار باهوشی هستند آموزش آنها به عهده ی مربیان مجرب و کار آزموده ای می باشد پنج دلفین 18 تا 25 ساله در این مرکز وجود دارد از آن جایی که حیوانات بسیار حساسی هستند نگهداری از آنها نیز به صورت کاملا علمی و تخصصی انجام می گیرد و به تازگی سه بچه دلفین به آن ها اضافه شده که همین امر رکورد زایش دلفین ها را در جهان به نام پارک دلفین کیش ثبت کرد.

امور نگهداری از نوزادن و شیر خوردن آنها بسیار دقیق انجام می شود علاوه بر آن مربیان باید به دلفین ها آموزش دهند چگونه ماهی منجمد بخورند هر سه ماه یکبار با عملیات خونگیری، سونوگرافی و آندوسکوپی سرپایی آن ها را مورد آزمایش قرار می دهند جالب است بدانید از کشورهای بسیاری برای گذراندن دورهای مربیگری نگهداری از دلفین به کیش می آیند و به کمک مربیان ایرانی این حرفه را آموزش می بینند، با حضور در دلفیناریوم کیش ابتدا شیرهای دریایی برای خوش آمد گویی به شما بر روی صحنه حاضر می شوند با هنرنمایی زیبای آنها حتما به وجد خواهید آمد سپس پنگوئن ها، گربه دریایی و دلفین ها با مربیان خود شروع به اجرای نمایش می کنند که حدود دو ساعت این نمایش ها به طول می انجام جالبترین بخش آن مربوط به نقاشی کشیدن دلفین ها می شود که در آخر هنر آن ها برای امور خیریه به حراج گذاشته می شود از جذابیت های پرطرفدار دلفیناریوم لذت شنا در کنار دلفین ها است که علاقمندان می توانند به راحتی از این تفریح نشاط آور استفاده کنند. با استفاده از توصیه های افراد با تجربه از بهترین و به صرفه ترین جاهای دیدنی کیش بازدید کنند.

پارک دلفین کیش

باغ پرندگان یکی دیگر از بخش های جذاب و دیدنی پارک دلفین کیش است که در آن گونه های مختلفی از پرندگان کمیاب از چندین کشور دور هم جمع شده اند پرندگانی مانند لک لک، فلامیگو، طاووس، طوطی و.. در بخشی از باغ پرنده ها را در قفس نگه داری میکنند و در بخش دیگر پرنده ها آزادانه در شرایطی طبیعی زندگی می کنند که فضای بسیار تماشایی برای گردشگران خلق کرده اند ، در تونل خزندگان نیز چندین گونه از خزندگان همچون مار، تمساح، آفتاب پرست و.. به نمایش گذاشته شده، آکواریوم آب شور با انواعی از ماهیان بزرگ و کوچک، دیگر آبزیان از دیگر دیدنی های این پارک هستند، در باغ گیاه شناسی پارک با پوشش گیاهی غنی حدود 100 گونه گیاهی پرورش داده شده که برای کاشت برخی از آن ها از شهرهای اطراف خاک جمع آوری کرده اند گیاهانی که در این قسمت می بینید شامل کاکتوس، اکالیپتوس، ختمی، شیشه شور و درختان نخل، انجیر و.. می باشند که تمام آن ها سازگار با شرایط اقلیمی منطقه انتخاب شده اند.

پارک دلفین کیش

سرگرمی های ویژه ای چون "لیزرشو" بازی با نور و موسیقی شاد در نظر گرفته شده که در آن از بهترین کمدین های جزیره کمک گرفته شده، اجرای برنامه های سیرک و نمایش های زنده در سالن آمفی تئاتر از دیگر برنامه های مفرح پارک دلفین کیش می باشند که برای سرگرمی گردشگران در نظر گرفته شده اند. از بهترین امکانات رفاهی این مجموعه می توان به قطارهای آن اشاره کرد که وظیفه‌ی انتقال گردشگران به بخش های مختلف پارک را بر عهده دارند ایستگاه اول این قطارها باغ گیاه شناسی و ایستگاه آخر آن ها دلفیناریوم می باشد علاوه بر این رستوران  کافی شاپ و بوفه های در سطح پارک پراکنده شده اند که لذت صرف غذا یا نوشیدنی باب میلتان را در فضایی حیرت انگیز به شما هدیه می کنند.

پارک دلفین کیش

ساعت بازدید و هزینه بلیط پارک دلفین کیش

برای بازدید از این پارک می توانید در ساعات 15:30 الی 19:30 به جاده جهان بروید، ورودی پارک دلفین کیش را مشاهده می کنید. هزینه ورودی به این پارک برای بزرگسالان 300 هزار تومان و کودکان زیر 4 سال را 150 هزار تومان است که می توانید قبل از طریق سایت های معتبر و یا باجه های گردشگردی در سطح جزیره بلیط های تخفیفی با قیمت مناسب تر تهیه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 1,155
  • بازدید کلی : 4,125