loading...
سفر گردش

بیروت پایتخت کشور لبنان است و دولقب به دلیل زیبایی های منحصر به فردش به خود اختصاص داده است . یکی ( عروس خاورمیانه ) و دیگری ( پاریس خاورمیانه )  میباشد . رفتن ودیدن این زیبایی ها از نزدیک خالی ا

safar بازدید : 66 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

بیروت پایتخت کشور لبنان است و دولقب به دلیل زیبایی های منحصر به فردش به خود اختصاص داده است . یکی ( عروس خاورمیانه ) و دیگری ( پاریس خاورمیانه )  میباشد . رفتن ودیدن این زیبایی ها از نزدیک خالی از لطف نیست .زیرا شهر بیروت مانند نگین انگشتری در دل خاورمیانه میدرخشد . باسفر بانک همراه باشید تا با زیبایی های این شهر دلنشین آشنا شوید .

بیروت در کجا واقع شده است

بیروت در شبه جزیره ای در دریای مدیترانه واقع شده است پایتخت وبزرگترین شهر لبنان است. فاصله هوایی تهران تا این شهر دوساعت و بیست دقیقه راه است. یک پرواز دوساعته شما را به یک تعطیلات دل انگیز ورویایی میبرد. وقتی به شهر بیروت میرسید اولین چیزی که نظر شما را جلب میکند طبیعت زیبا و ساحل دل انگیز وزیبایش است که در یک کلمه فقط این را میتوانم بگویم که بیروت شهری بسیار باشکوه است .

جاهای دیدنی بیروت

1.غار جعیتاگروتو

اگر یازده مایل به سمت شمال بیروت حرکت کنیم در اطراف یکی از سواحل کوهستانی آن یک غار وجود دارد به نام غار جعیتاگر و تو که یک جایی بسیار تماشایی است که از پیوند دو غار آهکی تشکیل شده است . غار پایینی آن به آب های تیره و یک غار نامعین و نامشخص وصل میشود . اما در غار بالایی  آن یک راهروی دست ساز است که به دست انسان ساخته شده است که سنگ ها را تراشیده اند و امکان عبور انسان را فراهم کرده است . در این مسیر ما استاتیک های معلقی با اندازه های مختلف روبه رو میشویم که به سه محفظه ی طبیعی و جدا گانه ای میرسند. بهتر است بدانیم که بزرگترین استاتیک های جهان با ارتفاع هشت و نیم متر در بالاترین قسمت این غار واقع شده است . و اینکه درون این غار عظیم با نورافکن هایی نورانی شده است وصدای اب در آن منعکس میشود .

جاهای دیدنی بیروت

  1. صخره ی روشه یا کبوتر

 این صخره ها خیلی بزرگ است از به هم پیوستن دوصخره ی بسیار بزرگ تشکیل شده است و یک گذرگاه بسیار بزرگ ودیدنی تشکیل داده است . که این زیبایی طبیعی در منطقه ای اعیان نشین به نام روشه قرار دارد. این منطقه ی رویایی به خاطر داشتن کافه های زیبا و فراوان وگردشگاه های ساحلی به خیابان پاریس شهرت دارد . البته به غیر از اینها بوتیک های شیک و هتل های مجلل نیز دارد . اگر با تور بیروت به این شهر سفر کرده اید بازدید از این مجموعه طبیعی در برنامه های تور وجود دارد.

  1. بازار بیروت

اگر می خواهید یک خرید دلچسب داشته باشید حتما سری هم به بازار بیروت بزنید . بازار بیروت که به زبان عربی به ( سوق بیروت ) نیز می گویند ترکیبی از سازه های قدیمی وسنتی نیست بلکه بازاری کاملا مدرن و امروزی است . که بیش از دویست  مغازه دردان جای دارد  وکلی اجناس مارک و جواهر در آ نجا به فروش میرسد .

  1. موزه ی یادبود بیروت

یکی از جاهای دیدنی بیروت موزه این شهر است. نام این بنای زیبا که به شکل ساختمان ویرانه ای است به نام (  امیدی برای صلح )  نام گذاری شده است . این بنا به دست هنرمندی به نام آ رمند فرناندز ساخته شده است در واقع این بنا به منظور حفظ ابزارهای جنگی قدیمی لبنان با استفاده از بتن وشن ساخته شده است .  این موزه در جنوب شرقی بیروت در روستایی در لبنان واقع شده است . این بنا پتج هزار تن وزن دارد که شبیه یک ساختمان جنگ زده است که سی متر ارتفاع دارد و هفتاد و هشت خودروی جنگی در آن قرار دارد.

جاهای دیدنی بیروت

بیبلوس / جبیل

 یکی از قدیمی ترین شهر های جهان است . در این شهر تاریخی و کهن مناطق دیدنی و باستانی وجود دارد . بندری زیبا با رستوران هایی با غذاهایی خوشمزه و خوش طعم در آنجا یافت میشود . در این شهر زیبا رستورانی به نام باب المنیا وجود دارد که هم غذاهای خوش طعم و متنوع زیادی دارد وهم طبیعت زیبا و منظره ای چشم نواز آن رستوران دیده میشود.برای دیدن جذابیت های بیروت با ما همراه باشید.

6.فارایا

یک تفرجگاه در بالای روستای فارایا است دیدن این تفرجگاه را از دست ندهید . حتما به آنجا سفر کنید و لذت ببرید در آنجا پیست اسکی در ارتفاع 2465 متری از سطح دریا  وجود دارد که امکانات فراوان و مدرنی نیز در آن است .

  1. 7.بیت الدین بیروت

یک کاخ بسیار زیبا ومجلل است که بازدید از آنجا را از دست ندهید . این کاخ یک شاهکار معماری بینظیر است از قرن 19 میلادی است که به دستور امیر بشیر دوم طی مدت سی سال ساخته شده است . این شهر در چهل کیلومتری بیروت واقع شده است . وقتی به انجا سفر کردید شاهد جشنواره های فرهنگی و هنری بسیاری هستید که همراه با موسیقی زنده واجرای تئاتر هستند . همچنین وجود موزه های طلا و جواهر وسلاح سلطنتی در این کاخ دیدنی هایش را دوچندان کرده است . معماری این بنا به قدری زیباست که دیدن آن کلی هیجان انگیز است .  از دیگر دیدنی های بیروت میتوان به ( درختان سرو ، طیر / سور، دیرالقمر نیز اشاره کرد .

جاهای دیدنی بیروت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 184
  • بازدید سال : 1,163
  • بازدید کلی : 4,133